woensdag 6 april 2011

Minder zakgeld

Jongeren krijgen minder zakgeld. Dat vertelt RTL deze ochtend in het Ontbijtnieuws. Uit cijfers van het Nibud blijkt dat jongeren nog maar 24 euro zakgeld en 62 euro kleedgeld krijgen per maand.

Zelf heb ik nooit zak- of kleedgeld gekregen. En dat betekent echt niet dat ik nooit verantwoord met geld heb leren omgaan, ook al beweert het Nibud van wel. Mijn moeder heeft mij opgeleid tot ware sale-shopper en dat had ik zelf met een vast budget per maand niet bereikt.

Op mijn zeventiende was ik wel toe aan eigen geld en ben ik er zelf voor gaan werken. Ik heb geleerd dat geld niet uit de lucht komt vallen en verdiende met ongeveer zes dagen per maand kleding vouwen 110 euro. 

Bij elkaar krijgen de jongeren van nu gemiddeld 86 euro per maand van hun ouders. Ik vind dat best veel geld om zomaar te krijgen. Zeker als je hoort waar het grotendeels aan uitgegeven wordt: snoep.

Bij het kijken van RTL-nieuws deze ochtend voel ik me een oude krent worden. Wacht maar tot je student bent, denk ik, terwijl ik de aanbiedingen in het Albert Heijnfoldertje van deze week doorneem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten