zondag 24 april 2011

Dierentutjes

Wij zijn eigenlijk een beetje tutjes, mijn vriendje en ik. Na twee maanden samenwonen, gaan er dingen kriebelen, of eigenlijk meer klapperen. Dan heb ik het dus over, jawel, mijn eierstokken. Of we echt een mensenkindje willen opvoeden, daar zijn we nog niet over uit. Maar iets om voor te zorgen, zou toch leuk zijn.

Toen onze buurkater een maand geleden het pand verliet, werd onze leefomgeving toch wel erg dierloos. En dat terwijl wij echte dierentutjes zijn. Elke kat, tor of cavia die we tegenkomen op straat krijgt een uitgebreide aai en lofrede toegeworpen. Na een paar gedachtes was het duidelijk: missie huisdier gaat van start.

Verschillende diersoorten passeren de brainstormsessie. Een beetje moedeloos werden we wel, want echt groot is ons paleisje van het moment niet. Ik besloot de dierenwinkel 'ns binnen te lopen voor wat inspiratie. Dat was met succes. 

Gister is Markus bij ons komen wonen. Markus is een goudhamster. Als nachtdier slaapt hij (dat zegt mijn gevoel, maar dat weet ik niet zeker) overdag en ontwaakt hij tegen de avond. Past perfect bij ons studentenleventje, dachten wij zo. 

Vandaag is het eerste paasdag en zijn we vrij. Muisstil (of soms stiekem per ongeluk niet) staren we naar het slapende bolletje dat Markus heet. We hopen dat ons bioritme zich snel zal aanpassen.

1 opmerking: