maandag 21 maart 2011

Viesss!

Nooit meer je haar wassen. Ik las er pas over op een beautyforum. De schadelijke stoffen in shampoo schijnen voortdurend het beschermlaagje van je haren af te wassen en maken het haar daarmee dun en breekbaar.


Shampoo schijnt dus ook helemaal niet nodig zijn, want 'een hond wast z'n vachtje ook niet, kijk 'ns wat een vol, dik haar hij/zij heeft!' Tsja, dat willen we allemaal wel, vol, dik, haar. Dat volle haar krijg je na een week of twee je haar niet wassen, maar dan is het wel een kwestie van 'de jeuk negeren' en 'het vet door je haar heen borstelen om het te maskeren'.

Als ware shampooaddict dacht ik er in de eerste instantie het mijne van. Shampoo kan mij niet geurend en schuimend genoeg zijn. Elke keer onder de douche waan ik mij in een ware Herbal-reclame en geniet ik met volle teugen van al het moois dat shampoo aan je fantasie toevoegen kan. No way dat ik die ervaringen voorgoed achter me zou laten.

Toch deed dit berichtje op het beautyforum mij wel even stilstaan. Nou verlang ik niet bepaald naar 'haar als honden dat hebben' maar ja, haar kan altijd dikker, laten we maar zeggen. En terug naar de natuur gaan, ook met de haren, is toch wel een idee dat mij aantrekt. Dat het lichaam zichzelf schoonhouden kan, dat zag ik wel zitten.

Moedig begon ik aan het experiment. Voorbereid op jeuk èn natuurlijk op een dikke, volle haarbos. Twee dagen heeft het experiment geduurd. Ik had er geen zin meer in en verlangde te veel naar frisse, bloemige manen. Een kwartier later was dat verlangen weer realiteit. Lekker hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten