donderdag 31 maart 2011

Dove for Men

Gaan we weer terug naar de stoere oerman? Dat zou een ontwikkeling zijn die ik niet bepaald aanmoedig. Misschien ben ik de enige, maar als ik een vrouwenprobleempje heb, dank ik toch de Heer op m'n blote knietjes dat mijn maatje geen olifantenhuid heeft. Ik hoef 's avonds geen boerend, Onslow'achtig wezen naast me op de bank te hebben, dat mij als ik moet huilen bij een film aankijkt alsof ik letterlijk van Venus kom.

Dat de metroman in populariteit inlevert, blijkt wel uit de reclame van Dove for men. En dan met name die over de Micro Moisture Technologie. Het is een ware giller. Waar een reclame voor vrouwen niet zoetjes en zacht genoeg kan zijn, is die van de mannen stoer en stevig. Om de mannelijke wereldbevolking duidelijk te maken dat je jezelf verzorgen moet, wordt in de reclame de mannenhuid vergeleken met LEER dat ook uitdrogen kan. Voor de mannen met olifantenhuid dus. Mannen die de Micro Moisture Technologie wel kunnen gebruiken als ze bezig zijn met hun stoere mannendingetjes.

Een ware opluchting is het, dat mijn man ook zonder die reclame te zien weet dat je jezelf verzorgen moet. Want als ik 's avonds tegen hem aan kruip op de bank, voel ik wel die zachte huid die ik zelf ook zou willen hebben en geen schild van olifantenleer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten