zondag 5 juni 2011

Komkommertijd..?

Van één of andere mysterieuze bacterie krijgen steeds meer mensen in Duitsland buikkrampen en bloederige diarree. Het nare beestje heet EHEC en het houdt groente-eters al enige tijd flink bezig.

Komkommers zouden de dragers zijn van de boosdoener. Ik was toch al niet zo'n komkommereter, maar heb nu ook bewust de langwerpige groente gemeden de afgelopen tijd. Vandaag komt RTL met het bericht dat de bacterie mogelijk ook in taugé kan blijven hangen. Dit omdat taugé een vorm heeft waarin na het wassen vaak alsnog viezigheidjes blijven hangen.

Ja, op die manier blijft er niet zo gek veel over om 's avonds in de pan te gooien. Neem bijvoorbeeld paprika's, die hebben ook lelijke groeven waar troep tussen kan blijven zitten. Of een stronkje broccoli, waar allemaal van die groene frummeltjes op zitten. En dan heb ik het nog niet over witlof, met al die losse blaadjes.

Als ik nu door de supermarkt loop, ben ik bijna geneigd om de hele groente- en fruitafdeling over te slaan en direct door te lopen naar de blikgroentes. Van die gepelde tomaten en geschilde worteltjes weet ik ten minste zeker dat ze al gewassen zijn voor EHEC uitbrak. Of nou ja, dat hoop ik dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten