donderdag 26 mei 2011

The bachelor

Ik weet dat er onder 'intellectuelen' een taboe ligt op de programma's van RTL. Ze zijn niet inhoudelijk, gericht op volksvermaak en noem maar op.

Nu is er weer zo'n nieuwe serie, De Bachelor. Het format zal vast wel uit Amerika komen. 25 vrouwen strijden om één man. Ondertussen gaan ze met hem op date en mag bachelor Lars snoepen van al dat gewillig moois om hem heen.

Oneerlijk
Ik zou een heel intellectueel verhaal kunnen houden over dit programma. Dan zou ik zeggen dat het sneu is dat alle vrouwen hem wel willen en hij er maar één kan kiezen, dat het lijkt alsof Lars ideaal is en al die vrouwen niet en vooral dat ik liever een format had gezien waarin één vrouw uit 25 mannen mag kiezen.

Dat 'intellectuele' verhaal schrijf ik niet. Het klopt, met mijn feministische hartje vind ik het af en toe wel even afschuwelijk om te zien hoe gewillig die 25 vrouwen zich opstellen. Toch weerhoudt mij dat er niet van om elke woensdagavond voor de buis te zitten. Ik vind het héér-lijk en bijzonder vermakelijk om te kijken hoe die meiden tegen elkaar strijden en welke spelletjes gespeeld worden.

De buit is binnen
Zo heeft Chantal het spelletje inmiddels verloren. Met opmerkingen als 'ik heb hem al' dacht zij Lars al echt als man te hebben en zeker te zijn van haar positie als winnares van het spel. Dat blijkt achteraf toch anders te lopen... Nieuwsgierig? Klik hier!

Koningin spelletjes spelen is tot nu toe misschien wel de blonde Emily. Zij heeft aan de andere meiden verteld dat Lars stripper is geweest, waarop de rest besloot ook het lakleer maar weer 'ns uit de kast te trekken. Ik ben benieuwd op Emily hiermee het spelletje winnen zal. Mijn woensdagavond is in ieder geval voorlopig nog even bezet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten