dinsdag 24 mei 2011

Markus ontsnapt

Eigenlijk moest het er een keer van komen. Na alle verhalen op internet te hebben gelezen, was ons wel duidelijk geworden dat het ware Houdini's zijn, die hamsters. Vanochtend zijn we erachter gekomen dat onze Markus zeker niet afdoet voor zijn soortgenootjes.

Markus is afgelopen nacht ontsnapt. We vonden hem vanmorgen in de ondergoedla tussen de onderbroeken en BH's. Detail is wel dat hij uit een dichte kooi gekropen is en de deur ook zelf achter zich dicht heeft gedaan (?!). Daar komt nog bij dat de ondergoedla dicht was toen wij gingen slapen en ook toen wij hem vanmorgen terugvonden.

Nu komt Sander met een verklaring dat ik zou hebben geslaapwandeld. Want, zei hij, toen ik vannacht even ging plassen, zat jij rechtop in bed.

Ik ontken niet dat ik weleens druk ben 's nachts, maar een hamster uit z'n kooitje laten ontsnappen en me er de volgende ochtend doodleuk niets meer van herinneren, gaat wel wat ver. Maar ja, m'n reputatie heb ik niet mee en het tegendeel kan ik niet bewijzen.

Ik stel dan ook maar voor dat we in de toekomst maar beter MIJN slaapkamerdeur op slot kunnen doen 's nachts, dan kan de hamster ten minste ook ongestoord zijn nachtleven leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten