zondag 15 mei 2011

Spierballen

Mijn vriendje zit sinds kort op fitness. Om mij te beschermen, zegt hij. Samen met buurman J. heeft hij zich al twee keer uitgesloofd op de sportschool en omdat het jaarabonnement reeds is aangeschaft, vermoed ik dat er nog heel wat keertjes zullen volgen.

Onder invloed van buurman J. let Sander nu ook op wat hij eet. Eiwitten en melk zouden goed zijn voor de ontwikkeling van zijn spieren.

De enige keer dat ik mij in een sportschool heb vertoond, weet ik nog goed. Bij aankomst kwamen de blikken van de trouwe bezoekers niet hoger dan borsthoogte. Daar kon ik op zich nog wel aan wennen, dacht ik. Ik was mee met een vriendin, die vaker kwam. Zij ging op dat apparaat om de buitenkant van je dijen te trainen, ik ernaast op die om de binnenkant te trainen. Ik wist niet dat het apparaat bij het draaien aan een knop uiteen klapt en je beide heupen uit de kom slaat.

Even later wist ik dat wel.

Na die ene vertoning heb ik me niet meer in de sportschool laten zien. Nu Sander zo enthousiast is, word ik toch weer nieuwsgierig. Sander reageert daar niet enthousiast op. Volgens mij heeft dat met die beschermingsdrang te maken.

1 opmerking: